L’aplicació ‘Sabadell t’ho porta a casa’ no ha obtingut resultats

Sabadell t’ho porta a casa és una de les iniciatives que va impulsar l’Ajuntament per pal·liar l’impacte econòmic de la Covid. La funció inicial de l’aplicació mòbil era donar a conèixer els comerços que oferien servei a domicili durant el confinament per evitar desplaçaments. 24 hores després de posar-se en marxa, es van registrar més de 1.200 descàrregues. Però ara per ara l’opinió dels usuaris és unànime: “no s’ha utilitzat mai”.

L’Ajuntament va crear una aplicació mòbil per exposar tots els comerços de la ciutat que ofereixen servei a domicili. “Ja s’han incorporat 134 establiments de la ciutat, i en els pròxims dies n’hi haurà més. És una APP molt intuïtiva. Podem fer una selecció per barris o bé per categories” explicava l’alcaldessa Marta Farrés en una roda de premsa telemàtica a finals d’abril (més info: ‘Creen una aplicació per facilitar el contacte amb els comerços‘). No obstant això, sembla que per als comerciants no ha sigut tan fàcil:

“No tinc ni idea de com funciona. No sé si he de rebre una notificació quan els clients es vulguin posar en contacte amb mi, si em truquen directament o si he d’activar alguna cosa i no ho he fet” explica desconcertada la propietària de Carnisseria Encarna, Carmen Zapata. “Ens van dir que hi havia aquesta aplicació però ningú ha vingut a ensenyar-nos com funciona ni a preguntar-nos si tenim algun problema” afegeix.

En la mateixa línia, el propietari d’un dels comerços tradicionals del Centre, Joan Figuerola, de la Papereria Figuerola, exposa que no sap si Sabadell t’ho porta a casa ha sigut una eina efectiva “perquè no sé com quantificar-la. No sé com funciona”. Els germans de la pastisseria Carreras es troben en la mateixa situació: “Desconeixem si aquesta aplicació és resolutiva o no. A nosaltres ningú ens n’ha dit res al respecte”.

El desconeixement de Sabadell t’ho porta a casa és total per a l’encarregada de la papereria Folder: “¿Això què és?” exclama quan li preguntem per aquesta aplicació. Maria Lapola és la responsable de la botiga des d’aquest juliol, quan Folder va passar de ser una franquícia a una sucursal. Quan Lapola va regentar el negoci, ja feia dos mesos que l’Ajuntament havia llençat aquesta iniciativa i ningú li va comentar res. De totes maneres, Lapola assegura que ella no ha notat cap efecte derivat de la iniciativa municipal.

La principal pregunta de tots els empresaris és com saber quin percentatge de les comandes provenen de l’aplicació. Tots els negocis que figuren en aquest llistat ja oferien servei a domicili abans del confinament, i per aquest motiu els comerciants creuen que l’aplicació no ha aportat res de nou.

“Tots els encàrrecs a domicili que he rebut del confinament ençà són de clients que habitualment ja optaven per aquesta opció” exposa la carnissera Carmen Zapata.

Altrament, en l’aplicació també hi figuren grans plataformes que ràpidament s’associen amb els repartidors, com Domino’s Pizza i els principals supermercats.

Des del punt de vista de la ciutadania, l’aplicació tampoc ha facilitat cap gestió. Tenint en compte que, actualment, una gran part de comerços ofereixen servei a domicili, els usuaris conclouen que és més fàcil trucar a la botiga en qüestió a través de Google o bé des del mateix llistat de contactes telefònics que no pas buscant-la a l’aplicació.

Porta (Comerç Centre): “els esforços han de seguir”

Justament aquesta és una de les intencions que Comerç Centre contempla per a un futur. El president de l’associació, Josep Maria Porta, considera que “els esforços que s’han fet per arrancar l’aplicació no han de ser un efecte puntual per fer front a l’estat d’alarma, sinó que han de seguir millorant i permetre la generalització de la compra online“.

Descàrrega:

Foto portada: comerços, tancats durant l’estat d’alarma. Autor: David B.

Comments are closed.