Foto portada: una farmàcia del Centre, en una imatge d'arxiu. Autor: David B.

S’aprova contra l’opinió de les entitats econòmiques i l’oposició la reforma de la mobilitat al Centre

El govern municipal ha aprovat en solitari el pla de mobilitat del Centre pels anys 2017 i 2018 malgrat les peticions de les entitats econòmiques i els grups de l’oposició. El tinent d’alcalde, Maties Serracant, ha defensat la proposta com a “equilibrada”, defensant que justament ara s’obre el debat, amb l’exposició pública i el període d’al·legacions.

El pla té dues fases. S’ha aprovat la primera, a aplicar abans de desembre de 2018 i que entre altres mesures inclou deixar l’eix central Via Massagué-Rambla sense vehicles privats i avançar els metres quadrats amb prioritat per a vianants (més info: ‘La Rambla i la Via Massagué, sense vehicle privat a finals d’any‘). La segona fase planifica les accions fins l’any 2025, però  no és objecte del debat  actual.

Les entitats econòmiques (Cambra, comerciants, Oficina del Centre i Fundació Bosch i Cardellach) veuen amb recel el projecte, i dimarts en un acte públic van demanar la paralització per obtenir més consens (més info: ‘No podem començar la casa per la teulada‘). En aquesta línia, els quatre grups municipals de l’oposició han fet el mateix abans del ple (més info: ‘L’oposició demana aturar la reforma de la mobilitat‘). Tot i així, el quatripartit ha aprovat el pla amb els únics suports dels 14 regidors del govern.

El tinent d’alcalde de Territori, Maties Serracant, ha definit la proposta com a “equilibrada” i ha emplaçat tant grups municipals com entitats econòmiques i ciutadania en general a formar part del debat. El pla tindrà un procés d’exposició pública i es podran presentar al·legacions, com és pertinent.

L’oposició ha criticat que mentre Serracant parlava de diàleg i debat el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero, ha presentat tota una bateria de mesures que es duran a terme amb seguretat. Així mateix, consideren que no estan resoltos aspectes com les zones de càrrega i descàrrega, els aparcaments, especialment el que hi ha sobre l’estació ‘Plaça Major’ de FGC, i els de bicicleta i motos, i els efectes que tindrà la posada en marxa de tres noves estacions de tren a la ciutat en 20 dies.

Foto portada: cantonada entre la Rambla i el carrer de Sant Pere, que serà per a vianants segons el pla aprovat. Autor: David B.