Front comú d’alcaldes per la connexió amb l’Aeroport: “no som el pati de darrera de Barcelona”

  • Reclamació a l’uníson per recuperar l’opció del Pla de Rodalies de 2009 per connectar amb El Prat.  
  • Sabadell, Terrassa i el Consell Comarcal mostren el seu malestar amb la Zona de Baixes Emissions o les tarifes de l’ATM. 

Tots els municipis vallesans per on passa la línia 4 de Rodalies demanen a l’uníson que s’opti per comunicar Barcelona amb l’Aeroport del Prat a través d’aquesta línia. Així ho han demanat aquest divendres en un cop de força. Els set municipis sumen prop de 600.000 habitants, a qui es donaria servei directe fins El Prat si s’opta per aquesta via.

Malgrat que el Pla de Rodalies del 2009 marca la connexió directa amb el Prat a través de la R4, la Generalitat opta ara més aviat per un nou servei llançadora gestionat per l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des de La Sagrera fins l’Aeroport del Prat. Així ho va anunciar el conseller de Territori, Damià Calvet, el passat 23 de desembre.

L’endemà, l’alcaldessa de Sabadell va alçar la veu i va tornar a proposar recuperar la tradicional opció que ja incloïa el Pla de Rodalies: fer un petit bypass passat l’Hospitalet per connectar directament la R4 amb El Prat (més info: ‘Sabadell vol que es connecti directe amb l’Aeroport del Prat a través de la R4‘). L’endemà s’hi va sumar l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. Si s’optés per comunicar amb el Prat a través de la R4, hi hauria servei directe entre els set municipis vallesans i l’aeroport. Si s’optés per la nova línia de FGC, caldria fer transbordament a La Sagrera o, com ja es ve fent, el tradicional de Barcelona Sants. L’opció llançadora, creu Farrés, busca més els turistes que no pas els residents, mentre que l’opció R4 vertebra més el territori i també passa per les principals estacions barcelonines (La Sagrera, Arc de Triomf, Catalunya i Sants).

Front comú vallesà

A Farrés i Ballart aquest divendres s’han unitat els alcaldes de Cerdanyola, Montcada i Reixac, Barberà, Vacarisses, Viladecavalls i també Castellar, en la seva condició de president del Consell Comarcal, que ha acollit la reunió entre representants per enviar una carta conjunta al govern català. L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, assegura que el front comú és “oportú” per “donar servei a un milió d’habitants més” i per demostrar que “no tot es resol des del centralisme”.

“El debat és transcendental per veure el model de mobilitat, si seguim apostant per un centralisme o ens acabem creient la Gran Barcelona amb tota la resta de territoris. La connexió amb l’Aeroport és clau en el debat sobre aquest model. Tenim una Barcelona bloquejada en habitatge i econòmic que està anant cap a la segona corona i cal dotar la segona corona de les infraestructures necessàries”, ha dit Farrés.

Per la seva part, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha destacat que “volem protagonisme a l’hora de planificar les infraestructures”.

“El que diem és que es compleixi el Pla de Rodalies, que ja va determinar que la millor opció per connectar amb l’Aeroport era la R4 i ara de sobte, sense cap explicació, se’ns informa d’una nova línia. La línia R4 és la més llarga de Rodalies, representem un milió d’habitants entre el Vallès Occidental, el Bages, el Barcelonès i el Baix Llobregat, i seria més eficient. Volem que se’ns escolti perquè no som el pati de darrera de Barcelona i més enllà de Collserola hi ha vida”.

El president del Consell Comarcal, i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, destaca que l’opció R4 és “més barata i que es pot posar en marxa abans”.

Malestar en augment

Les declaracions de Farrés, Ballart i Giménez deixen patent el malestar al Vallès Occidental per la Zona de Baixes Emissions o el canvi de sistema de tarifes al transport públic. En aquest sentit, Giménez demanarà que el conseller de Territori, Damià Calvet, comparegui davant del Consell d’Alcaldies perquè “li volem transmetre les nostres necessitats” i veuen com “els diferents anuncis no tenen en compte la nostra visió”.

Foto portada: Ballart, Giménez i Farrés mostrant les línies de Rodalies. Autor: David B.

Comments are closed.