Aprovades les tarifes de la TUS per al 2020: així queden

Abonaments més econòmics i bitllets senzills i de 10 viatges lleugerament més cars. Així seran les noves tarifes del transport urbà per al 2020, tal com va avançar aquest digital (més info: ‘Consulta aquí les noves tarifes de bus‘). Aquest dimarts s’han aprovat. Feia tres anys que no pujaven, des d’abril del 2017. 

El tinent d’alcalde de Cohesió Territorial, Jesús Rodríguez (PSC) ha assegurat que baixen els abonaments i es compensa amb un increment de 10 cèntims del bitllet senzill i de 30 cèntims la T-10, tres cèntims per viatge. Així els abonaments de la TUS són molt més econòmics en la T-10, lleugerament més econòmics en el cas de la T-Mes i gairebé calcat en l’abonament mensual jove.

Les tarifes aprovades són les següents:

Preus dels tíquets de la TUS per al 2020, segons la proposta del govern.
Preus dels tiquets de la TUS per al 2020, segons la proposta del govern.

Des d’Esquerra, el regidor Santi Valls avisa que “la tarifació de la TUS queda en desavantatge respecte l’ATM i això anirà a més amb la T-Mobilitat”. “Per molt que baixem el preu les possibilitats del procés intermodal fa que siguem difícilment competitiu. A la llarga no podrem competir amb els títols de l’ATM”, assegura. El regidor de la Crida Maties Serracant denuncia la “manca de coordinació” entre els serveis urbans i els inclosos a l’ATM. “Caldria una major integració” mentre no arribi la T-Mobilitat, on cada usuari pagaria en funció de l’ús personal que faci del transport col·lectiu. El regidor de Ciutadans José Luis Fernández ha denunciat que l’Ajuntament destina pocs diners per habitant al servei de bus urbà, entre les grans ciutats que menys diners destinen a Espanya. També denuncia que es desconeixen els efectes del canvi de sistema tarifari de l’ATM. Creu que hi haurà més dèficit en un servei que habitualment ja en genera. El regidor de Junts per Sabadell Francesc Baró ha demanat la gratuïtat del bus en cas “d’episodi de contaminació extrema”. El regidor Rodríguez s’ha compromès a anar treballant en aquesta línia però ha avisat que generaria “més dèficit” a la concessionària, que després ha d’abonar l’Ajuntament. Les tarifes s’han aprovat amb 17 vots a favor i 10 abstencions (set d’ERC i tres de Junts).

Reforç del bus a Can Roqueta

L’Ajuntament també ha aprovat un reforç del servei de les línies que van fins a Can Roqueta durant els dies laborables i en horari de tarda. Sortirà un bus cada 30 minuts des del polígon de Can Roqueta. Es reforça la concessionària amb una partida de 55.000 euros.

Nou tren de rentat a les cotxeres

També s’instal·larà un nou tren de rentat a les cotxeres de la TUS, al passeig del Comerç, ja al barri de Gràcia. No es canvia des de fa 17 anys. Costarà 41.000 euros.

Foto portada: un autobús a la plaça del doctor Robert. Autor: David B. 

Comments are closed.