Autora: Alba Garcia

El Ministeri desbloquejarà la connexió directa entre Sabadell i l’Aeroport del Prat

El govern central autoritzarà aquest dimarts en el Consell de Ministres les obres que han de fer possible connectar la línia 4 de Rodalies, la que travessa Sabadell, i l’Aeroport del Prat, segons han avançat aquest dimarts diversos mitjans i ha celebrat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. Farrés va liderar la reivindicació fa uns mesos, conjuntament amb bona part dels alcaldes vallesans implicats, com els de Terrassa, Barberà, Cerdanyola o Montcada i Reixac. 

La reivindicació va arribar al Parlament aquest estiu. A la cambra catalana la majoria independentista va rebutjar la connexió ja que l’executiu català opta per construir una nova línia semidirecta operada per l’empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que passés per les principals estacions barcelonines. Farrés assegurava per la seva part que la línia semidirecta de FGC no té perquè anar en contraposició a la connexió per Rodalies, que operaria Renfe a través d’ADIF.

Ara el govern central licitarà les obres, que no són excessivament costoses pel que fa a la connexió amb la R4: un bypass d’un quilòmetre entre Barcelona Sant i l’Hospitalet per anar a buscar la línia R2, que ja va a l’Aeroport a través de Bellvitge i El Prat). L’Ajuntament de Sabadell estima que la nova connexió “beneficiarà un milió d’habitants”, molts d’ells vallesans.

“L’anunci que l’enllaç finalment serà possible és una magnífica notícia i una fita assolida per Sabadell i la comarca, que hem reivindicat intensament. Serà una gran millora per als nostres ciutadans i ciutadanes i per a la nostra economia i alhora un gran pas endavant en la vertebració del territori més enllà de la centralitat de Barcelona”, assegura l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ben connectada amb Madrid, qui ha valorat la licitació abans que el Consell de Ministres l’autoritzi.

La licitació de les obres entrarà en la segona fase del nou accés en tren a la Terminal 1 de l’Aeroport, que en conjunt costarà 73,77 milions d’euros i va molt més enllà del petit bypass. Permetran connectar la T1 i la T2 amb Sants en 19 minuts. Les obres han de durar dos anys un cop comencin. No hi ha calendaris oficials de moment.

Més informació: 

Cop de porta del Parlament a connectar la línia R4 amb l’aeroport del Prat

Front comú d’alcaldes per la connexió amb l’Aeroport: “no som el pati de darrera de Barcelona”

Sabadell vol que es connecti directe amb l’Aeroport del Prat a través de la R4

Foto portada: un tren de la R4, a Sabadell Sud, fa uns dies. Autora: Alba Garcia.