El coronavirus desescala de forma gairebé total a l’hospital de Sabadell. A hores d’ara només hi ha una desena de pacients ingressats per la infecció causada pel virus SARS-CoV-2, que ha portat de corcoll el món des de començaments de l’any 2020. Són les xifres més baixes des de fa un any. En els darrers set dies, a més, no hi ha hagut cap defunció a l’hospital de Sabadell.
Després de quatre onades, i amb tot el sistema sanitari però també econòmic i social cap per avall des de març de 2020, el malson de la Covid-19 segueix reduint-se de forma continuada i, si la vacunació dona els efectes esperats, de forma gairebé definitiva.
Fa un mes hi havia 70 pacients amb Covid-19 hospitalitzats al Parc Taulí. Fa dos mesos, pic de la quarta onada, eren gairebé 150. A finals de gener, pic d’una dura i mortífera tercera onada, gairebé 200. Aquest dijous les xifres no tenen punt de comparació: 10 hospitalitzats. Nou a planta i un sol pacient a la Unitat de Cures Intensives. Una desena de pacients, la xifra més baixa des del passat mes de juliol i ara, amb cada cop més població vacunada i immunitzada contra el virus.
En els darrers set dies, cap persona no ha mort a causa del coronavirus a l’hospital de Sabadell, que dona servei a 400.000 habitants i una desena de municipis. Des de principis de la pandèmia han mort al Parc Taulí vora 700 persones per aquesta infecció.
Foto portada: l’hospital Parc Taulí, aquest dimecres. Autor: David B.
