-
Les artèries que uneixen l’Eix Macià amb la C-58 canviaran de fesomia aquest 2016.
-
Un dels carrers més motoritzats de la ciutat donarà més espai a ciclistes i vianants.
La Ronda Ponent, que enllaça l’Eix Macià amb la Rambla d’Ibèria, i d’allà a la C-58, serà reformada aquest any. Així ho ha anunciat l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, aquest dilluns. De tres carrils per sentit es passarà a dos i hi haurà més espai per als vianants, ja que les bicicletes baixaran a la calçada. Es tracta de la reforma d’un dels carrers més motoritzats de la ciutat.
La nova configuració de la Ronda Ponent es posarà en marxa quan reobri la Rambla d’Ibèria, a la tardor. La Rambla d’Ibèria tindrà dos carrils d’entrada a Sabadell i dos de sortida. I si és la principal connexió de Sabadell amb la C-58 i té dos carrils per sentit, l’actual govern no hi veu problema en reduir un carril per banda a la Ronda Ponent per donar més espai a bicicletes i vianants. Així, l’actual carril bici de la Ronda Ponent, obsolet i mal mantingut, baixarà a la calçada i es segregarà dels carrils de vehicles a motor. Per la seva banda, tota la vorera, que no és gaire, serà per a vianants. No s’ampliaran, segons ha reconegut Fernàndez. El tinent d’alcalde de Territori, Maties Serracant, ha assegurat que s’opta per una reforma purament funcional.
El cert és que la Ronda Ponent no és un vial més, ja que per allà on hi anava fa dècades la Riereta, a la pràctica una claveguera a cel obert, ara hi passen cada dia milers de vehicles. Tampoc, però, és un carrer de gaire ús ciutadà. Més aviat és una via de pas. De molt poca estada. S’hi fa poca vida de barri i al llarg de la història els seus comerços més destacats han estat concessionaris de vehicles i botigues de mobles. Només hi ha un parell de cafeteries i restaurants. Més enllà d’un centre religiós, no hi ha equipaments al llarg de les seves no gaire lluïdes voreres. El consistori vol apostar per aquesta zona com un dels primeres “eixos cívics”, en paraules de Serracant. Hi veuen una “oportunitat” per transformar la mobilitat i els usos d’aquesta zona de la ciutat.
Rotonda
L’actual govern està estudiant encabir una rotonda en una confluència complexa: la que configuren les carreteres de Barcelona i Terrassa amb la Ronda Ponent i la Rambla d’Ibèria. S’ha demanat suport i assessorament a la Diputació. Si els estudis ho aconsellen, es vol tenir la rotonda instal·lada quan es reobri l’eix Rambla d’Ibèria – Ronda Ponent, la propera tardor. La rotonda permetria, per exemple, baixar per la Ronda Ponent i girar cap a la carretera de Barcelona, cosa que abans no es podia fer.
Una zona poco concurida y de poca vida tal y como dicen y q le den mas lugar a las personas? Se han puesto a valorar cuantos coches diarios trasitan por rambla iberia y ponent en horas puntas! esta muy bien darnos al ciudadano, porq no nos dan espacios verdes sin humo sin coches …. Eso no interesa!!!
Totalmente de acuerdo con el hecho de pasar de tres a dos carriles, de esta forma se reconvierte la Rda Ponent y los conductores buscaran vias alternativas, como Pso. Can Feu, y la Ronda Oeste, lo mismo se debería hacer con el Eix Macià, pero lo más importante de todo es bajar los carriles bici a la calzada ( que copien de la Avda del Paral.lel de BCN) Por otro lado y mientras no se bajan todos los carriles bici a la calzada, se deberian señalizar correctamente para que no se interfiera a los ciclistas, tambien se deberia obligar a estos a identificar las bicicletas con alguna placa como los ciclomotores, seguro de responsabilidad civil y enseñar a muchos ciclistas que los aunque haya carriles bici, han de circular segun indica el sentido de la marcha, ya que muchisimas veces van en sentido contrario con el riesgo que implica para los peatones que no esperan que les vengan por detrás. En fin hay tantas cosas que arreglar que en tres años que tiene este ajuntament por delante lo tienen un poquito dificil, pero por algo se empieza. Ah ya que trataran de una rotonda en Crta Barna con Rda Ponent que traten otra en Crta Barna con Ramon Llull en la vinyeta, para evitar desgracias como la pasada hace unas semanas con la desgraciada muerte de un chico motorista DEP.
Visca Catalunya lliure de corruptes.
Totalment d’acord. I totalment d’acord amb trovar solución URGENT a Crta Barna amb Ramon Llull . Es una cruïlla perversa i perillosa.
Vamos a ver!Paso cada dia por la Ronda Ponent y me parece una aberración el dinero público,oseasé mio,que se va a gastar en proyectos tan estériles como dar más espacio a un viandante que transita cada diez minutos que a cientos de vehiculos que lo hacen cada minuto, en hora punta no quiero ni pensarlo.Sospecho,como en el otro consistorio,más de lo mismo, intereses o compromisos ocultos para la ejecución de obras públicas aberrantes o sin sentido.Con las carencias que padece la ciudad, invertir en esto es para echarse a llorar.