-
El nou tram de línia ferroviària i les noves estacions entraran en servei el proper any 2016.
-
El perllongament de FGC a Sabadell suposarà una inversió de 430 milions d’euros.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per un import de prop de 4,8 milions d’euros els treballs pendents de senyalització i enclavaments corresponents al perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell.
A principis d’aquest any es van finalitzar els treballs d’infraestructura, corresponents a l’execució dels túnels, als recintes de les estacions i la cua de maniobres situada al final de línia. Actualment, s’estan executant les tasques d’arquitectura i instal·lacions de les estacions Sabadell Estació i Plaça Major, així com treballs de via i catenària, senyalització i instal·lacions diverses en el tram des de l’inici de l’actuació i fins a la Plaça Major.
Les tasques adjudicades comprenen el tram des de Plaça Major fins a les cotxeres de Ca n’Oriac i inclouen, com a principal actuació, la instal·lació dels sistemes ATP (Protecció Automàtica de Trens) i ATO (sistema de conducció automàtica). Properament, el Departament de Territori i Sostenibilitat adjudicarà treballs d’implantació de via i catenària entre Plaça Major i Plaça Espanya; les instal·lacions d’alimentació elèctrica, comunicacions i instal·lacions no ferroviàries de túnel, des de Pl. Major fins a les cotxeres, i l’arquitectura i instal·lacions de les estacions de Creu Alta i Plaça Espanya. Addicionalment, es licitaran els 2 contractes restants en què s’ha dividit el perllongament dels FGC a Sabadell per tal que la posada en servei del nou tram de línia ferroviària, sigui a l’any 2016.
El perllongament dels FGC a Sabadell (Metro del Vallès) suposarà una inversió de 430 milions d’euros que abasta 4,4 quilòmetres de nova línia, tot incloent 4 noves estacions (Pl. Major, Eix Macià-Creu Alta, Pl. Espanya i Ca n’Oriac), la remodelació i soterrament de Sabadell Estació i la construcció d’unes cotxeres a Ca n’Oriac, al final de la línia.
Quin dia de l’any 2016 s’inaugurarà el nou tram soterrani de «EL METRO DEL VALLÈS», el 31 de desembre? Perquè de la manera que ho diu la noticia, el 99,9 dels lectors podem pensar que la inauguració no podrà anar més enllà del 31 de gener del 2016. Són unes obres que, per motius que tos sabem, estan duran massa. I estant com estem al mes de juny, sembla molt poc probable que es puguin inaugurar a principis de l’any 2016, per molt que s’hi esforcin. Perquè vestir els quatre quilòmetres i mig amb doble via i catenàries; vestir al % les estacions i els accessos, segons es veu a la foto que il·lustra la noticia, sembla que la cosa va per llarg.
I seguint parlant de trens, què hi ha sobre la construcció d’ascensors a les estacions de Rodalies Catalunya (RENFE) a les estacions de «Sabadell-Nord» i «Sabadell-Centre»? I de què funcioni com cal el de «Sabadell-Sud»?