Foto: ACN.

FEM Vallès vol un estudi per decidir la millor opció de connexió amb l’aeroport

La plataforma socioeconòmica Fem Vallès vol una taula de debat per definir com connectar el ferrocarril amb l’aeroport del Prat. Bàsicament, hi ha dues opcions sobre la taula: la projectada per la Generalitat amb una nova línia gestionada per Ferrocarrils de la Generalitat pel subsòl de Barcelona i la plantejada per l’alcaldessa de Sabadell, i a la que se suma Terrassa, per aprofitar la línia 4 de Rodalies. FEM Vallès vol estar a la partida. 

FEM Vallès aglutina les principals patronals de Terrassa (Cecot), Sabadell (el CIESC, el Cercle Intersectorial d’Empresaris de Sabadell i Comarca, que compta amb el Gremi de Fabricants i el Centre Metal·lúrgic entre altres), la patronal granollerina UEI i l’entitat Via Vallès., la principal veu de la qual és l’urbanista sabadellenc Manel Larrosa. A més s’hi sumen les cambres de comerç de Sabadell i Terrassa, la Universitat Autònoma de Barcelona, els sindicats majoritaris Comissions Obreres i UGT i les entitats d’empresaris de Cerdanyola i Sant Cugat entre altres agents com Baricentro i col·legis professionals. En resum, la seva no és una veu qualsevol.

La plataforma vol que es generi una taula de debat, amb calendari i estudis, per decidir l’alternativa més eficient, ràpida i més assequible a nivell econòmic. Així ho reclama el seu president, Antoni Abad (president de Cecot), qui consideri que accedir a l’aeroport en ferrocarril és estratègic i tindria un gran impacte.

Sabadell i Terrassa, al unison

FEM Vallès no es posiciona a favor d’una alternativa o l’altra malgrat que “celebra” el posicionament similar dels alcaldes de Sabadell (més info: ‘Farrés vol fer servir la R4 per connectar amb l’Aeroport del Prat‘) i Terrassa (més info: ‘Ballart recolza que la R4 arribi fins l’Aeroport‘), proposa incloure Manresa i la Catalunya central a la proposta i creu que la nova estació de Rodalies a Can Boada (Terrassa) permetria “donar joc” al “necessari” estacionament de tren en hores vall i evitaria duplicar inversions públiques.

Tot plegat deriva de les actuals obres que s’estan fent entre l’estació de Rodalies al Prat de Llobregat i la terminal T1 de l’Aeroport, amb estacions també a la T2 i intercanviador a la línia L9 del Metro. Els principals alcaldes vallesans volen que la connexió entre El Prat i Barcelona es faci a través de la línia R4 de Rodalies (i per tant, beneficiï també a Manresa, Terrassa, Sabadell o Cerdanyola) i no a partir d’una nova línia que creuei el subsòl de Barcelona i acabi a La Sagrera o Sant Andreu.

Foto portada: la línia R4, sortint del túnel de Sabadell. Autor: ACN.