La plataforma socioeconòmica Fem Vallès vol una taula de debat per definir com connectar el ferrocarril amb l’aeroport del Prat. Bàsicament, hi ha dues opcions sobre la taula: la projectada per la Generalitat amb una nova línia gestionada per Ferrocarrils de la Generalitat pel subsòl de Barcelona i la plantejada per l’alcaldessa de Sabadell, i a la que se suma Terrassa, per aprofitar la línia 4 de Rodalies. FEM Vallès vol estar a la partida.
FEM Vallès aglutina les principals patronals de Terrassa (Cecot), Sabadell (el CIESC, el Cercle Intersectorial d’Empresaris de Sabadell i Comarca, que compta amb el Gremi de Fabricants i el Centre Metal·lúrgic entre altres), la patronal granollerina UEI i l’entitat Via Vallès., la principal veu de la qual és l’urbanista sabadellenc Manel Larrosa. A més s’hi sumen les cambres de comerç de Sabadell i Terrassa, la Universitat Autònoma de Barcelona, els sindicats majoritaris Comissions Obreres i UGT i les entitats d’empresaris de Cerdanyola i Sant Cugat entre altres agents com Baricentro i col·legis professionals. En resum, la seva no és una veu qualsevol.
La plataforma vol que es generi una taula de debat, amb calendari i estudis, per decidir l’alternativa més eficient, ràpida i més assequible a nivell econòmic. Així ho reclama el seu president, Antoni Abad (president de Cecot), qui consideri que accedir a l’aeroport en ferrocarril és estratègic i tindria un gran impacte.
Sabadell i Terrassa, al unison
FEM Vallès no es posiciona a favor d’una alternativa o l’altra malgrat que “celebra” el posicionament similar dels alcaldes de Sabadell (més info: ‘Farrés vol fer servir la R4 per connectar amb l’Aeroport del Prat‘) i Terrassa (més info: ‘Ballart recolza que la R4 arribi fins l’Aeroport‘), proposa incloure Manresa i la Catalunya central a la proposta i creu que la nova estació de Rodalies a Can Boada (Terrassa) permetria “donar joc” al “necessari” estacionament de tren en hores vall i evitaria duplicar inversions públiques.
Tot plegat deriva de les actuals obres que s’estan fent entre l’estació de Rodalies al Prat de Llobregat i la terminal T1 de l’Aeroport, amb estacions també a la T2 i intercanviador a la línia L9 del Metro. Els principals alcaldes vallesans volen que la connexió entre El Prat i Barcelona es faci a través de la línia R4 de Rodalies (i per tant, beneficiï també a Manresa, Terrassa, Sabadell o Cerdanyola) i no a partir d’una nova línia que creuei el subsòl de Barcelona i acabi a La Sagrera o Sant Andreu.