Diari de la UniRaid (3): circuit, etapa nocturna i projectes solidaris

iSabadell continua fent seguiment de com els hi va als tres equips sabadellencs que participen a UniRaid 2019, el projecte per a joves estudiants per dur material solidari a zones remotes del Marroc, amb cotxes de més de 20 anys.

Etapa 3, la més curta d’UniRaid. Una ruta circular de 77 quilòmetres pel desert, dels que més de 15 han transcorregut per dunes i rius de sorra. Els equips han tingut dues hores i mitja per completar-la. Ja per la tarda, els participants s’han dividit entre els que tenien algun compromís solidari específic i els que podien aprofitar unes hores per repassar el seu vehicle. I és que alguns dels joves estudiants han estat mesos treballant en projectes de cooperació i és avui quan els han posat en pràctica. Uns han instal·lat un eficaç sistema d’extracció d’aigua subterrània que funciona mitjançant plaques solars, altres han muntat un reg sostenible per crear un oasi amb palmeres i, un tercer grup, a l’aldea de Begga, ha substituït el malmès i ineficient sistema d’il·luminació elèctrica de la cooperativa de dones local per un altre més econòmic i a base de leds. També els hi han lliurat màquines de cosir elèctriques i productes sanitaris. Tot això al bell mig del desert, en zones poc habitades i de difícil accés, a la frontera amb Algèria.

A l’arribada al campament l’organització ha comunicat, per sorpresa (un secret a veus) que era aleshores quan tindria lloc la prova nocturna, una de les novetats d’enguany. Dividits en grups per sorteig, per trencar dinàmiques ja formades, els pilots han hagut de superar sis quilòmetres pel desert amb l’única orientació d’una brúixola i havent de passar per quatre punts de control. En total, han disposat d’una hora i mitja per completar el trajecte. A les fosques i sense cap referència visual.

Com els hi ha anat als equips sabadellencs

Només deu minuts li han mancat a Los Guerrilleros per completar el circuit del matí. Molt millor els hi ha anat en la cursa nocturna, que han enllestit en només 40 minuts. Menys de la meitat del temps fixat. Fins i tot els hi ha sobrat temps per passejar una estona a peu per les dunes. El seu Opel Corsa B Swing continua “al 100% mecànicament, sense problemes”, segons ha emfatitzat Sánchez Carreira. “Vam al·lucinar amb lo sencer que està. Després de tres etapes fent el cabra, els baixos segueixen igual que el primer dia”, assegura. Està clar que han reforçat molt bé el seu vehicle atesos els cops i percaços que han tingut en les dues primeres jornades i vist que aquests no han afectat la mecànica del Corsa.

Foto: Tejera i Sánchez Carreira es fan una foto amb un vilatà en tractor. Autor: cedida.
Foto: Tejera i Sánchez Carreira es fan una foto amb un vilatà en tractor. Autor: cedida.

Per la seva part, Melero i Pérez, Out of limits, han arribat en l’etapa diurna a la meta mitja hora abans del tall. “Anàvem bastant bé de ritme. No ens hem perdut. Ha estat molt bé. Molt, molt divertit”, ha explicat Pérez, que és qui ha pilotat durant la prova. El seu company, Melero, ha estat a càrrec de la navegació. Per la nit s’han canviat els rols, ell al volant i ella amb la brúixola. I també els hi ha sobrat temps. “Ho hem pogut fer en quaranta minuts. Va haver-hi un moment de confusió, però la Queralt va indicar cap a on havíem d’anar, darrera d’una duna. La vam vorejar i tenia raó”, ha relatat Melero amb satisfacció. Està clar que un dels punts forts del tàndem és la seva compenetració.

Foto: Pérez i Melero somriuen fent-se un selfie al desert. Autor: cedida.
Foto: Queralt Pérez i Miguel Melero somriuen fent-se una selfie al desert. Autor: cedida.

El Panda de Vidal i Perugachy, els Sense límits, continua patint. El primer dia va tenir problemes al pit, concretament amb el barnillatge del canvi de marxes. El segon dia va patir un despreniment parcial del tub d’escap, que va poder ser operat d’urgència amb brides. Aquest dimarts, el Panda ha presentat símptomes de desgast a les articulacions de les extremitats. “Pràcticament tenim les quatre suspensions rebentades i, res,… a tirar”, s’ha lamentat Vidal. Comença a ser habitual que Vidal es mostri preocupat per cada component del seu bòlid que dóna alguna senyal d’alerta. De moment, però, el vehicle continua superant etapes. Gràcies en part a la precaució amb la que Vidal i Perugachy aborden cada repte.

Les següents dues jornades es disputarà l’etapa 4, la marató, és a dir, 48h sense assistència tècnica, ni campament, i havent de dormir al ras.


Etapa 3. Dimarts 26/02/2019. Erg Znigui – Erg Znigui.

  • Distància: 77Km (circuit) + 6Km (etapa nocturna)
  • Terreny: 80% pista / 20% sorra (circuit)
  • Incidències: els problemes de cobertura, lògics i previsibles d’altra banda, han dificultat enormement el seguiment de l’etapa per part de mitjans i aficionats.
  • Total de quilòmetres d’estapes acumulats: 832Km

Equips sabadellencs

Los Guerrilleros:

  • Dorsal: 193
  • Membres: Adrián Sánchez Carreira i Pablo Tejera
  • Vehicle: Opel Corsa B Swing de 1995

Out of limits:

  • Dorsal: 14
  • Membres: Miguel Melero i Queralt Pérez
  • Vehicle: Seat Ibiza GLX 1.2 de 1987

Sense límits:

  • Dorsal: 05
  • Membres: Chayak Perugachy i Ismael Vidal
  • Vehicle: Seat Marbella GL de 1994

Calendari i etapes

  • 0 Dissabte 23 de febrer: Tànger – Meknès (desplaçament)
  • Diumenge 24: Meknès – Er-Rich
  • Dilluns 25: Er-Rich – Erg Znigui
  • 3 Dimarts 26: Erg Znigui – Erg Znigui
  • 4 Dimecres 27: Erg Znigui (etapa marató)
  • 5 Dijous 28: (etapa marató) – Nkob
  • * Divendres 1 de març: Nkob – Marràqueix (desplaçament)
  • * Dissabte 2: Marràqueix (dia sense etapa)
  • * Diumenge 3: Marràqueix – Tànger (desplaçament)

Més informacióTres equips sabadellencs, d’aventura pel Marroc en un ‘raid’ solidari.


Portada: Queralt Pérez inflant les rodes del seu Seat. Autor: cedida.

Comments are closed.