‘La veu del carrer’: Creus que s’hauria de circular amb casc per la ciutat?

LA VEU DEL CARRER

La Direcció General de Trànsit espanyola, en la nova reforma del codi de circulació, pretén que el casc sigui obligatori per a les bicicletes que circulin per les ciutats per tal de reduir els accidents. Hem sortit al carrer per preguntar als ciclistes sobre aquesta normativa. Creus que s’hauria de circular amb casc per la ciutat? Ha de ser obligatori?

Josep Borrell: “ El casc no ha de ser obligatori”

Josep Borrell, de la Creu de Barberà, és usuari habitual de la bicicleta per fer trajectes per la ciutat i havia sentit a parlar d’aquesta possible obligació de portar casc per la ciutat. “Penso que no ha de ser una cosa obligatòria sinó què ha de ser una cosa més individual”. Creu que “no ajudaria a reduïr els accidents, potser reduiria els danys que puguin causar”.

Ana Alfonso: “No em cal el casc”

Ana Alfonso, del barri del Centre, no sap què farà si imposen portar el casc. Diu que tot dependrà de la multa.

Que sigui una normativa no em sembla bé, em sembla bé que ho proposin o facin recomanacions, però d’aquí a que facin una normativa i què et multin si no el portes ja no em sembla tant bé. En el meu cas penso que no em cal casc, jo vaig molt a poc a poc, penso que cadascú sap si necessita casc o no”.

Albert Rodríguez: “No coneixia la proposta”

Albert Rodríguez, veí del barri de les Termes, utilitza la bicicleta per moure’s per la ciutat sobretot a l’estiu, afirma que no coneixia la proposta de la DGT, tot i que no és imprescindible, la proposta no li sembla malament si “realment serveix d’alguna cosa i permet evitar un nombre important d’accidents”. Assegura que “a les ciutats es circula a velocitats molt baixes i si es va amb compte no hi ha d’haver problemes”.

Domènech Forriols: “No obligaria a ningú”

Domènech Forriols, del barri de Gràcia, utilitza molt sovint la bicicleta, ja que és l’únic vehicle de que disposa actualment.

No veig bé aquesta normativa perquè segurament si no portes el cas et posaran multa i només servirà per recaptar diners. Fa molts anys que vaig amb bici, de fet és el meu mitja de transport, i mai m’ha passat res, és més, si m’obro el cap m’ho hauré fet jo. Estic segur que primer començaran amb el casc, després amb l’obligació de matricular la bicicleta, després haurem de fer una assegurança i haurem de portar fins i tot, armilles reflectants”.

Els vostres comentaris a facebook

Des de iSabadell hem preguntat a Facebook què us sembla la obligació a portar casc al circular amb bicicleta per la ciutat. L’opinió majoritària es posiciona a favor que els ciclistes portin casc per circular per la ciutat, just al contrari que els quatre usuaris de la bicicleta preguntats anteriorment. Joan Moreno García es mostra “totalment a favor, tot el que sigui seguretat, hi estic a favor”. En el mateix sentit Jaume Mayol Carol demana també que els ciclistes “respectin les normes de circulació”. Joan B. Torrella Ibáñez, apunta que “la majoria de gent que veig per Sabadell va amb casc” i afegeix que “el 99 per cent dels pares i mares posen el casc als seus fills per anar en bici”. Joan Roldán aprofita per reivindicar un servei de lloguer de bicicletes públiques a Sabadell (l’anomenat Bicing) i Blas Sánchez, en canvi, es mostra “en contra de la obligació”.

I vosaltres? Creieu que els ciclistes han de circular amb casc per la ciutat? En cas afirmatiu, ha de ser obligatori? Esteu a favor o en contra de portar el casc?

Foto portada: Josep Borrell, Ana Alfonso, Albert Rodríguez i Domènech Forriols. Autor: David B.