B-40. Acn

Signat el protocol de la B-40

Confirmat. Els governs d’Espanya i de la Generalitat han signat aquest divendres el protocol per a la Ronda Nord entre Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès. Ho han fet de forma telemàtica coincidint amb el primer dia de campanya de les eleccions generals. El pacte implica que la Generalitat redactarà l’estudi informatiu i el projecte, mentre que Transports finançarà íntegrament les futures actuacions.

Tal i com avançava la ministra Raquel Sánchez aquest matí, Generalitat i Estat han segellat aquest divendres el protocol a seguir amb la B-40. Es tracta d’un document que expressa la voluntat política d’ambdues administracions de tirar endavant el projecte de la Ronda Nord. Encara no és vinculant.

El següent pas hauria de ser la signatura dels corresponents convenis per començar amb les obres. No serà immediat. Segons apunten fonts del ministeri a l’ACN, la signatura podria arribar a la tardor, després d’unes eleccions estatals que podrien fer canviar l’escenari. Es calcula que les obres costarien aproximadament 200 milions d’euros. Per la seva banda, la consellera Ester Capella no ha parlat de calendaris.

Sense detalls del traçat

Donat que encara es troben en un punt molt inicial, l’acord tampoc detalla el recorregut exacte d’aquesta via. “Serà el que millor pugui satisfer l’interès general i les finalitats per a les quals es construeix”, apunten des del ministeri, que afegeixen que es determinarà una vegada s’aprovi el corresponent estudi informatiu i s’hagi sotmès als tràmits sectorials i ambientals.

Tampoc s’ha especificat la capacitat. En anteriors ocasions, l’alcaldessa ha defensat que havia de ser una carretera soterrada en el seu pas per Can Deu. En tot cas, d’executar-se connectaria amb la resta de B-40 planificada. Les obres entre Olesa i Viladecavalls ja es troben en la seva recta final i enganxarà amb els trams que ja es troben en funcionament entre Abrera i Olesa i entre Viladecavalls i Terrassa.

Farrés, satisfeta

L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, s’ha mostrat satisfeta per “l’acord”, que “estava treballat des de fa mesos”. Creu que si es fa la via hi haurà una millora en els desplaçaments i es podrà treure “bona part dels trànsit que tenim a la Gran Via, a l’avinguda Estrasburg, de la Ronda Ponent i tenir un sistema de rondes com tenen totes les ciutats”. Farrés assegura que l’Ajuntament té proposta de “traçat” i proposta “constructiva” (tuneladora pel carrer de les Palmeres) i la farà saber a la Generalitat, qui projectarà l’obra.

Foto de portada: B-40. Font: ACN