-
Els socialistes asseguren que CiU i PP volen desregular les normatives.
-
Capdevila: “Ens trobaran en contra davant qualsevol actuació que posi en perill el comerç urbà”.
La diputada socialista de Sabadell, Montserrat Capdevila, acusa CiU i el PP de fer una ofensiva desreguladora al comerç. Assegura que el PSC sempre defensa el comerç de proximitat, mentre que partits polítics i associacions de comerciants malfien dels efectes del polígon Via Sabadell, impulsat pel govern socialista de Sabadell, sobre el comerç urbà.
Els socialistes diuen que ara és més necessari que mai ajudar al petit comerç, “que és qui pitjor ho està passant en aquest context”. Segons el membre de l’executiva Carles Bosch “des del PSC no ens estem quiets en el suport al petit comerç, amb propostes com la Proposició de Llei presentada al Parlament per la diputada socialista Montserrat Capdevila sobre les Àrees de Promoció de l’Economia Urbana”.
Per la seva part, Capdevila que és responsable dels temes comercials del PSC i també la regidora del ram a la ciutat, ha assegurat que el PP vol desregular els horaris “provocant un greuge de difícil solució”.
Obrir més hores les botigues no farà que es vengui més, perquè la gent té els mateixos i pocs diners per anar-hi a comprar”, diu Capdevila. Ha recordat que el PSC de Sabadell s’ha afegit als manifestos del sector del comerç català i els sindicats:
Des del govern municipal liderat per l’alcalde Manuel Bustos hem estat al costat del petit comerç, i ara continuem estant-hi perquè sense comerç una ciutat perd vida. I sempre ens trobaran davant de qualsevol actuació que posi en perill el model català de peti comerç urbà”.
Capdevila ha afegit que les lleis òmnibus aprovades pel govern de la Generalitat també pot acabar afectant el comerç urbà.
Sant Pau de Riu-sec, en el punt de mira
Les declaracions socialistes arriben en un moment en que determinats agents asseguren que el comerç de proximitat sabadellenc està en perill pel polígon comercial Via Sabadell, ubicat a Sant Pau de Riu-sec.
Allà ja s’hi ubiquen grans superfícies com Leroy Merlin o Conforama i en breu ho faran Ikea, Galerías del Tresillo, Globix, Viena, McDonald’s, Pollo Campero.
Comerç Centre acusa el PSC i CiU de canviar el model de ciutat
Mentre que la formació Iniciativa per Catalunya Verds ha fet un toc d’alerta sobre aquest tema, assenyalant un canvi d’usos de 30.000 metres quadrats on s’hi podrien encabir gairebé qualsevol tipus de gran superfície, associacions de comerciants com Sabadell Comerç Centre malfien dels efectes de Via Sabadell sobre el conjunt de la ciutat. “CiU i PSC canvien el model de ciutat impulsant Sant Pau de Riu-sec. Promeses incomplertes als industrials i als comerciants de la ciutat”, diuen al Facebook de l’entitat.